12 december 2005

Dagens affirmation - dag 24

I ask myself for rest and peace.

Jag uppmärksammar mig själv på att min uppmärksamhet splittras. Då ber jag mig själv slappna av och fundera ett tag, inte reagera med ryggmärgen. Jag kan uppmärksamma saker på två sätt, antingen genom att agera eller genom att vara stilla och fundera.

Jag har mer och mer gått över till att fundera och acceptera, än att reagera med ryggmärgen. Det är skönt att kunna fundera först, innan jag säger eller gör något olämpligt. Det är dock lite tråkigt att jag i och med detta nästan har slutat göra publika inlägg på de olika communities jag är medlem i. När jag funderat igenom det som sägs och det jag vill säga inser jag att jag inte vill säga någonting. Misstänker att det är en fas och att jag kommer bli pratsam igen.

Inga kommentarer: