05 juni 2018

Energitjuv


Du. Det är du som är min energitjuv. All min energi går åt till att stänga mig för dig. Att inte röra mig när du lutar dig nära för att se på skärmen. Att inte dra mig undan men inte heller luta mig närmare. Att hålla min kropp lagom nära din. Att hela tiden vara totalt medveten om ifall någon del av mig nuddar dig. Känna din värme.

Jag ser dina ben och minns hur det var att sitta i din famn. Din kropp mot min. Din kärlek sammanflätad med min.  

Jag minns alla våra diskussioner, våra samtal, skrivna och talade. Jag minns kärleken, den du öste över mig. Jag saknar den.

Jag måste hålla mig stängd. Jag får inte visa vad jag känner. Hur jag längtar. Hur hela min kropp sträcker sig efter din. Din mun, ditt skägg, ditt hår.

Det är fruktansvärt energikrävande.

Inga kommentarer: