04 januari 2018

"trust"

Jag har accepterat en yoga-utmaning på nätet. 30 dagar, igår var första. Temat var "motive". Jag var trött och lättretlig efteråt. Gjorde de 25 minuterna och sen en yoga nidra.

Idag var temat "trust". Det var 35 minuter och sedan mediterade jag med Tara Brach i 25 minuter.

På kvällen försökte jag få kontakt men lyckades inte. Plötsligt kom tanken 'Tänk om han bara leker med mig?! Tänk om vi ses och han vänder sig bort?"

Det gav mig ångest. Inte kraftig men dock ångest.

Jag fick fortfarande inte kontakt och ångesten växte. Inte förrän efter 23 fick jag kontakt och bekräftelse på att jag hade fel. Dum tanke.

Nu slog det mig. Jag tappade tilliten. "Trust"

Jag undrar varför. Det verkar som att den här yogan går rakt in i mig. Rubbar mina cirklar. Det ska bli spännande att se vad som händer imorgon.

Inga kommentarer: