25 oktober 2005

Dags för ny livsåskådning?

Jag försöker vila mig. Jag vill inte boka in någonting. När någon ringer och frågar "Ska vi äta lunch på fredag?" får jag panik och vill inte alls. Jag skjuter på det. Så länge jag kan. Tills jag tvingas ut och upptäcker att det var ganska trevligt.

Jag gör tusen saker på en gång. Hela tiden. Häromdagen bar jag två burkar med ömtåligt gods från vardagsrummet till köket. Istället för att ta en burk i taget, det är ju slöseri med tid. Resultat: tre vackra kinesiska tekoppar sönderslagna. Bara för att jag hade bråttom. Otroligt dumt.

Därför: jag behöver fundera om mitt liv. Jag behöver inte göra en massa saker på en gång. Jag kan ta det lugnt. Ta lite extra tid på mig. För att äta, till exempel? Eller som igår, tvätta hela morgonen och strunta i om det tar lång tid att göra. Jag har ju ändå inget annat för mig, egentligen.

Det kommer ta tid att inte göra allt på en gång. Men det är ok, det också. Det ligger nog någon liten hemlighet gömd däri, som jag hittar om ett tag.

Sen funderar jag på att ta mig till det här seminariet. Kanske ska jag ta en privat resan-session först, med en terapeut. Jag har inte riktigt bestämt mig. Det skrämmer mig lite att försöka mig på resan igen, utan en erfaren coach. Vi försökte så länge, N och jag, och jag vet inte riktigt om jag vill göra det så igen. Jag får fundera ett tag till.

1 kommentar:

Lyckliga Grodan sa...

jag är fortfarande så nyfiken på resan.. har inte repat tillräckligt mod ännu.. det kanske kommer..