22 augusti 2005

Dagens affirmation - dag 15

My true self responds with love.

Vad är kärlek? Man kan älska på så många olika sätt. Kärleken till föräldrarna, syskonen är inte samma som den till en partner. Kärleken till en vän är olik den till ett älskat husdjur. Ändå är de alla olika sidor av kärlekens mynt.

Vår personliga kärlek, till en person, behöver ofta ha en överenskommelse. Typ att "Jag älskar dig så älskar du mig". Om jag slutar älska dig kommer du till slut att sluta älska mig. Kärleken behöver näring för att växa.

Den kärlek vi har inom oss, dock, den som vi alla skulle behöva släppa ut oftare, har inga gränser, inga restriktioner och inga överenskommelser. Det är så vi ska älska oss själva, och alla andra. Att inte säga "Om du gör sådär så tycker jag inte om dig längre." eller liknande. Medvetet eller omedvetet i våra handlingar.

Inga kommentarer: