28 augusti 2005

Resan, för fjärde gången

Det var resedags igår. Efter en stärkande omelett satte vi iväg.

För N gick det riktigt bra. Hon kom igenom många lager, men på slutet fick hon hallucinationer och såg sin mor komma gående mot henne i viktoriansk klädsel... Då slutade vi. Troligen var det för att vi hade "räknat ner" oss innan vi började, för att komma djupare ner i oss själva. Det funkade nog lite för bra.

För mig gick det inte bra alls. Jag kom ingenstans. Jag hade känslan av att ligga och studsa på ett antal madrasser av känslor, som prinsessan på ärten, med Källan (eller ärtan) långt långt ner under mig. Men jag kom inte igenom. Jag kände ingenting. Mycket frustrerande, men frustrationen tog mig ingenstans. När även jag började hallucinera slutade jag.

Vi hade en bra kväll efteråt, men inte riktigt lika bra som tidigare. Jag gissar att frustrationen smittade av sig, så vi åt pizza och gick hem. Ingen bio, som vi tänkt.

Inga kommentarer: