23 augusti 2005

Resan-funderingar

Jag bad om hjälp med mina resanfunderingar. Det här att jag sitter och "vet" vad hon "borde" säga hela tiden. Det här fick jag:

"BRA! Detta är ett mönster du använt förut! Du har varit här förut i ditt liv ...
Känn hur det känns att önska att hon säger det du vill att hon ska säga helt och fullt ..."

Och så är det ju faktiskt. Jag tycker hela tiden att jag har rätt. Jag vet hela tiden bäst. Inte så att jag är en besserwisser och talar om för alla andra hur de ska göra, men jag säger det till mig själv. Imorse när jag fick massage efter att ha svimmat tänkte jag "Jaja, lilla vän, sådär kommer du aldrig att komma igenom mina nackmuskler" istället för att bara slappna av och njuta av massagen.

Det var en ögonöppnare. Inte på det sätt jag trott att jag skulle få dem, men en mycket bra sådan.

Resan är fantastisk och jag önskar att alla kunde få ta del av den. Eller att alla VILLE ta del av den, kanske...

Inga kommentarer: