22 augusti 2005

Melankoli

Jag har inte varit glad sen resan förra veckan. Jag har varit ... Jag har inget riktigt bra ord för det. Deppig och nere är lite för starka. Det har bara varit... tråkigt. Inget som verkligen livat upp. Visst, jag har haft upp- och nedgångar under veckan, men grundkänslan har varit tråkig.

Det händer rätt mycket i mitt liv just nu, på det personliga planet. Flytt, uppsägning, framtidsplaner... Samtidigt har alla bitar fallit väldigt bra på plats, så N föreslog att det kanske var därför. Kanske är det så att jag inte har några jätteprojekt att oroa mig för eller förbereda mig för, och därför sjunker jag ner litegrann i en "mellow feeling" som hon uttryckte det. Kanske har hon rätt i det.

Jag ska försöka att njuta av det jag har just nu. Njuta av dagen, mina sista veckor i min underbara hemstad. Inte oroa mig för vad som händer när vi flyttat, vad jag ska göra, hur jag ska ta itu med olika saker utan bara njuta av dagen som den kommer.

Inga kommentarer: