14 augusti 2005

Dagens affirmation - dag 9

My soul knows me as lacking nothing.

Denna affirmation kände jag idag när jag gick runt på stan och fönstershoppade. Jag behöver verkligen inte köpa en massa saker. Ok, vissa saker behöver jag, saker till barnet och liknande. Men inte prydnadssaker, inte saker till mig själv och inte heller saker till mitt hem.

Det var en skön känsla. Att veta att jag behöver inte en massa prylar för att må bra. En massa extra prylar, kanske jag ska säga. För vissa prylar behöver man allt, för att må bra. En säng och en soffa. En dator och en stol. Men jag har en hel mängt pryttlar och saker som jag faktiskt inte behöver. Och som jag ska slänga eller sälja när jag flyttar nästa gång. Eller tidigare, förstås.

1 kommentar:

Lyckliga Grodan sa...

jag har lånat denna affirmation också.. den är så bra.. och den kommer jag ihåg.. jag brukar glömma affirmationer lätt..
tack