22 augusti 2005

Efter Resan, igen

Vi reste i lördags igen, N och jag. Först tog vi en brunch ute på stan och pratade länge. Hon hade gått ordentligt framåt sedan förra resan, och kände att hon verkligen var på rätt väg. Härligt att höra.

Hon hade tyvärr bokat upp något klockan fem, så vi hade lite tidsrestriktioner. Vi började med mig, den här gången.

Jag hade jättesvårt att slappna av och försökte hela tiden "få henne" att säga det jag ville. Jag ville höra henne säga "let yourself slip through" och liknande, annars satte min hjärna igång att leka på egen hand.

Vi körde en stund och jag hittade en del känslor, men mycket frustration och mycket "ingenting" och tomhet. Många känslor i kroppen, men mera fysiska känslor. Ont i magen, spänd i nacken, trött i ögonen etc.

Vi pratade en lång stund efteråt också och känner verkligen att vi är på rätt väg, men måste skärpa oss lite. Hon hade inte förstått att hennes röst guidar mig neråt, utan trodde att jag fixade allt på egen hand. Tvärtom så behöver jag ju hennes röst.

Det här bottnar säkert en del i hennes egen dåliga självkänsla, att hon tror att hon inte kan, att hon inte tror på att det hon gör kan göra någon skillnad. Jag påminde henne om att hon hade guidat mig genom den fysiska resan, och det med bravur.

Många bra saker att tänka på inför nästa resa!

Inga kommentarer: