06 augusti 2005

Dagens affirmation

My soul can lead me to healing
I will become one with my true self

Såhär tolkar jag detta:
Om jag följer min själ, den som innehåller den gudomliga och sanna kärleken, kan jag helas. Följer jag den vägen kommer jag att bli ett med mitt sanna jag, den gudomliga kärleken.

Detta är mitt mantra för idag. Det kommer från en bok av Deepak Chopra. Jag kommer att fundera på det, hur det känns att faktiskt tro på detta. Dessutom kommer jag att göra Resan idag. Det ska bli mycket intressant.

Jag har funderat en del under min semester och bland annat funderat på varför jag plötsligt är så rädd för naturkatastrofer. Jag var i Tokyo för ett tag sen och kunde knappt somna på kvällen av rädsla för att det skulle komma en jordbävning. Så var det inte förra gången jag var i Tokyo.

Sen kom jag på det. Jag upplever att jag inte kan kontrollera någonting i mitt liv. Jag kan inte påverka mitt jobb, jag har ingen som helst medbestämmanderätt där. Därför försöker jag, fåfängt, kontrollera mitt liv när det är risk för naturkatastrofer. När jag insåg detta kunde jag slappna av och lita på att det kommer att ordna sig.

Inga kommentarer: